Thursday, August 24, 2006

 

TAK MAU 'SIGN'

Aku sangat benci bila kena sign borang kosong. tapi, apa boleh buat semuanya mau dibereskan dengan cepat. terpaksa sign juga.

kemarin ponakan favorite aku di kl minta aku jadi guarantor lagi. so aku pergi ke bank untuk memberi butir2 yg mereka perlukan. tapi yang buat aku kurang senang tuh bila kena sign borang kosong (particulars nya belum di isi). "insyaallah bang, kami akan proses dengan betul dan tak akan jadi benda2 begitu." jawab orang bank yang mengurus di situ tuk cuba menenang aku. aku memang kurang senang bila sign begitu, kerna sudah pernah berlaku ... sign dokumen kosong akhirnya menjadi penghutang atau guarantor kpd entah siapa .. akhirnya kau di isytihar muflis. dan sudah banyak kita dengar dan baca berita seperti ini. tapi kita tak serik2 dok buat juga kerja yang sama.

teringat aku pada teman aku yang minta isterinya sign atas kertas kosong untuk membolehkan dia pungut supplementary credit card untuk isterinya itu. tapi lain yang berlaku. tandatangan isterinya itu diambil untuk membolehkan dia kawin satu lagi. hihhi ...

p/s: ada mata lihat .. ada telinga dengar .. ada akal fikir

Comments:
ihh jahat banget sih temen abang itu :((
minta di tampol tuh, huh !!
 
itu namanya akal bulus 'lelaki buaya darat'! :D
masak isteri sendiri diperdayai sih?!
~er~
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?