Tuesday, July 25, 2006

 

MUDA


aku suka pada beauty. tambah2 yang natural. coba lihat miss universe yang di pilih kemarin. miss puerto rico dalam usia muda nya .. cuma delapan belas tahun. syabas. dalam usia yang masih muda lagi natural beauty telah menjadi ilham dalam hidup aku. gemar dengan seni ... melukis, drama dan nyanyi. juga bersukan. semua ini harus di terokai oleh setiap insan sejak dari muda lagi.

mungkin kasih sayang dan sekitaran serta pergaulan yang mencorak dan merobah pendirian dan keinginan sesorang muda itu. yang muda itu cepat terpengaruh dengan gejala2 sosial. berbagai sudah kerajaan menganjurkan program untuk anak2 muda. namun .. penglibatan mereka dengan dadah merbahaya makin menular dikalangan mereka.

pagi ini kita di kejutkan dengan berita anak muda 21 tahun .. membunuh ibu nya sendiri. dia dalam pengaruh drug yang kuat syabu yang mengorbankan dirinya sendiri. dia anak ponakan sultan. orang kenamaan. orang berada.

ketagihan dadah memang membawa padah. yang kecewa bertambah kecewa. yang kick bagi mereka, berakhir dengan maut. namun masih ada manusia yang membuatnya .. mengedarnya .. dan yang konsumnya. selagi ada ketagihan ini, selagi itu lah azab sosial akan menimpa masyarakat dunia.

memang patut hukuman gantung sampai mati dikenakan kepada yang membuat dan mengedarnya.

Comments:
im a young beautiful energic woman
hahahaha
air laut asin sendiri ya bang
but it's trus right ??
 
biarkn beautiful n energic itu yang natural. cuma jgn terlibat dgn dadah dik.
masuk bakul angkat sendiri .. yeah! its true.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?