Tuesday, July 18, 2006

 

CT D' PRINCESS

sekali lagi .. ketika dunia sudah reda dengan world cup nya, ketika discovery sudah pulang mendarat dari angkasa lepas, ketika israel bongkak membedil jiran2nya, ketika tsunami melanda jawa selatan .. siti nurhaliza dan datuk k buat news conference mengumumkan hari penikahan mereka 21 ogos ini.

ramai peminat siti menangis .. entah suka entah duka .. kerna siti akan menikah dengan lelaki dua puluh tahun lebih tua daripadanya. kata teman ku (juga peminat siti), "itu biasa saja bang, sudah jodoh dia."

pagi tadi aku terdengar di kantin .. sorang peminat siti dalam nada sedih berkata, "dia lebih sesuai dengan jejaka yang lebih muda .... blah.. blah.. blah." yang sorang lagi mencelah, "datuk k pun apa kurangnya? dia handsome juga sih ! dan trend sekarang kita lihat ramai gadis kita sukakan lelaki tua !"

dulu ... 3-4 tahun yang lalu pernah aku meramal kepada sorang teman aku .. bahawa siti yang cantik gebu berseri ini .. agak sukar mendapat lelaki yg secocok kepada mata peminatnya. aku terus meramal dia akan dapat lelaki yang tua dan pasti punyai title datuk2. samada datuk yang sudah beristeri atau datuk yang sudah tiada isteri. aku cuma buat ramalan memandangkan status siti yg sudah kaya raya. dan tak ada teruna yang sekaya siti. dan berapa kerat saja hartawan muda di malaysia nih. dan tak ada teruna kaya boleh memikatnya selain dari hartawan yang lebih terlanjur usia.

ramalan seterusnya tak mau lagi aku buat. cuma terserah saja pada tuhan akan keberkekalan mereka berdua. mereka sudah merancang hanya DIA saja yang akan menentukan segalanya.

'pernahkah kau bermimpi seketika berada di tempat ku .... aaahh' - siti nurhaliza

Comments:
akhirnya....selamat berbahagia buat CT
 
ternyata siti suka kumis ... :)
 
klopun aku disuruh memilih aku maukan lelaki yg jauh lebih tua agar bisa membimbing aku. *org jawa bilang 'ngemong'*

btw, abang sama ganteng dg calonnya siti lho! ;D

~er~
 
beda dong ah gantengnya :(
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?