Thursday, June 15, 2006

 

TEPI PANTAI

dulu2 pernah juga aku impikan buat sebuah rumah di tepi pantai. pasti nyaman sekali kan dengan desiran ombak di pantai. angin laut menghembus halus di telinga.

aaaahhhhhhhhhh .... enak kan?

tapi sekarang walaupun aku tinggal di tengah2 kesibukan kota, aku masih rindukan pantai. weekend lalu ketika aku makan tengahari sama famili, aku terdengar bunyi desiran ombak ke pantai. "syeruuuu ..... syeruuuu ..... syeruuuu ..... syeruuuu."

"dari mana datang bunyi ombak itu, yang?" tanya aku pada istri aku.

dia cuma tersenyum dan menjeling matanya ke arah dapur. "tuh ha ..."

waduhhh ... rupa2nya bunyi ombak itu datang dari washing mesin yang baru kami beli tuh. terasa rumah aku nih seperti berada di tepi pantai. bikin aku lebih berselera lagi makan tengahari tuh sebelum aku ke padang golf. syukur juga ya .... kalau dulu cuma angan2 mau tinggal di tepi pantai, kini terobat juga lah ... walaupun terdengar bunyi2an ombaknya saja dari washing mesin 'fizzy' nih.

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?