Tuesday, June 27, 2006

 

SUDAH TERANTUK BARU TENGADAH

alarm pagi berbunyi dengan lagu KRU 'babe'. aku sudah terjaga. tapi dalam kepala otak ku aku masih mau kasi alasan kenapa harus aku tidur lagi.

memang aku masih terasa letih tiap pagi isnin. blues lagi. tapi kali nih aku terasa sakit2 kepala aku. bukan pening2 tapi sakit2. baru aku teringat yang kepala aku luka sedikit akibat terantuk besi pada bumbung buggy kelmarin. tiga hari turut2 aku bermain. hari kedua basah lencun main dalam hujan sampai habis. performance ... sudah tentu tercorot. kelmarin ahad 27 lubang ada caddy gatal lagi. habis masa aku di padang golf begitu saja.

jadi pagi nih aku decide lebih baik aku ambil cuti rehat sama isteri aku. aku terus lena tak mau bangun. cuma bangun bila isteri gerak untuk solat subuh... "bangun bang, subuh dah lewat nih. abang tak kerja hari ni?" sambil dia goncang2 bahu aku. "abang cuti hari nih. abang mau teman yang hari nih beli barang dapur." aku bersuara.

baru hari ini aku terasa bersama isteri sepanjang hari. anak2 ke sekolah. aku temani dia ke carrefore beli ration untuk sebulan. temani dia masak di dapur, di sofa menonton program tv kegemaran nya. sampai ke malam. hingga berakhir dengan adegan tiga puluh minit after midnight.

aku sedar aku perlu berihat bagini.

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?