Wednesday, May 17, 2006

 

BENTUK2 ANEH


kemarin, waktu aku pulang ke rumah hampir2 senja, aku lihat di ufuk barat matahari hampir terbenam. sambil merenung melihat permandangan itu, aku ternampak bentuk2 awan menyerupai tubuh tiga manusia. satu lelaki dua perempuan. aneh sekali bentuk2 awan itu. belum sempat aku mengambil foto, awan2 itu sudah berupa formasi nya.

lelaki itu di tengah2. manakala tangan kanannya terhulur jauh kepada perempuan disebelah kiri yang aku lihat lebih perawan dan menggoda daripada perempuan di sebelah kanan. perawan muda seolah2 menyentuh tangan kanan lelaki itu dengan kedua belah tangan nya seakan2 merelakan lelaki itu pergi. reaksi lelaki itu pula seolah2 ditarik jauh oleh perempuan yang disebelah kiri (seperti isteri garang mengheret suami pulang).

waduhhh .... sungguh simbolik sekali awan2 itu bersandiwara di hadapan aku. tersenyum aku di buat nya. kerna mengingatkan aku aksi teman aku dulu ketika dia diheret isterinya pulang bila isterinya tahu yang dia berselingkuh.

Comments:
wau .... :)
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?