Thursday, March 09, 2006

 

SONOTRON

sementara nunggu teman chatting aku sembahyang, aku mau cerita tentang terapi yang aku jalani.

sudah dua hari aku buat terapi pada sendi pergelangan tangan aku yang sudah lama terseliuh. sudah lebih 20 tahun mungkin. pada hari jumaat lalu aku ke klinik jumpa doctor. dia nasihat aku supaya rihat 5 hari jangan main, selepas buat treatment sonotron nih. katanya alat canggih ini adalah the only one in the island. aku harus percaya itu. and it cost him almost 190 thousand ringgit, as his assistant told me.

alat yang berbentuk macam hairdryer ini keluarkan bunyi yg nyaring & bising sekali dengan sedikit sinar panas pada kulit yg di terapi nya. jadi aku harus pakai ear-plug untuk nyahkan bunyi bising tuh. treatmentnya cuma makan masa 15-20 minit.

balik rumah aku cukup senang hati kerna terasa ringan sedikit pada pergelangan tangan kanan aku nih. esoknya aku tak sabar2 lagi turun ke padang main golof sama temen2. ahad petang pun aku terus main lagi. ternyata permainan aku improve banyak bila sendi tangan aku tak terasa sakit. dan hari nih dah tak terasa sakit lagi dah dan bengkak2nya pun dah hilang.

harap2 aku boleh main lebih baik lagi pada hari sabtu nih.

*adakah alat canggih ini yg menyembuhkan tangan aku atau keyakinan aku terhadap treatment ini yg membuat aku lega. atau tuhan saja yg mau menyembuhkan nya.


Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?