Thursday, March 02, 2006

 

8 SWITCHES

tak terpikir aku apa yang aku buat tiap hari bila masuk ofis. bilik aku berkunci jadi harus buka kunci pintunya dulu ... itu biasa bagi aku. tapi sebaik saja masuk ke bilik ... "ketik.. ketik.." aku harus petik dua suis untuk nyalakan lampu bilik aku.

kemudian aku berjalan ke hujung meja ... "ketik.. ketik.." lagi dua suis untuk notebook dan printer aku. di belakang sebelah hujung side table ... "ketik.. ketik.. ketaakkk.. ktiiit".

ketik #5 tuh untuk air freshner *ambi pur* aku. ketik #6 untuk suis air-con. ketik #7 (yang bunyinya kuat sedikit tuh) butang hijau air-con lagi. ketik #8 (yang bunyi manja sedikit tuh) suis remote air-con lagi.

jadi, tiap pagi kerja aku harus ketik suis sebanyak delapan kali. bila mau pulang pun aku harus ketik delapan kali lagi. waduuhhh! baru terasa aksi routine ini, walaupun aku sudah keluar-masuk bilik ini selama lapan tahun yang lalu.

tapi aku tak kisah. kerna orang cina bilang angka 8 tuh.... onggg lho!!

Comments:
blognya keren
 
aku lahir tanggal 8 dan jadi my fave number also
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?