Monday, February 06, 2006

 

MEETING FRIENDS

sambil mendengar lagu 'home' by michael buble, aku masih biru di pagi senin nih. biar berkali2 aku mendengarnya biar lain orang yang jemu aku nih ga bisa.

kemarin hari sabtu aku temui classmates yang sudah lama tak ketemu. masing2 badan dah berubah. malah suara pun. tapi style dan gaya nya ganteng kerna sudah punyai status yang baik. bayangkan sudah hampir tiga puluh tahun tak berjumpa.

yang satu nya retired major dari arm forces. yang satu lagi a businessman, a successful one. kami bertiga sudah lama jumpa, itu pun di padang golf dan sudah bermain bersama buat beberapa kali. yang satu lagi baru sama2 mau jumpa ... iya, berjumpa buat pertama kali nya selepas sekolah menengah. dia sorang polis berpangkat tinggi dan punyai title lagi.

bila jumpa di kelab, cerita pertama kami ialah classmate perempuan yang cantik2 dulu. tapi kini sudah nampak lebih tua lagi dari kami. dan saiz2 mereka masyaallah XXXL kesemuanya. "he.. he.. he.. he.. he.." geli hati sekali bila kami ceritakan masa sekolah dulu. masa muda remaja dulu. lepas sorang sorang kami kaitkan dimana bagaimana mereka sekarang. still a great concern tentang kawan2 lama tuh. banyak nya yang lucu dan happy saja. kami dulu apa kurang nakalnya, tapi yang tak terserlah nakalnya sudah lebih hero dari kami berempat. dengar cerita dia tuh punya perempuan 22 - 25 tahun keliling pinggang. pasti benar cerita tuh. pada hal kami berempat sudah jadi suami setia pula ... masing2 punyai satu isteri saja, anak dua dan empat. cuma sorang sudah ada cucu kerna anak sulongnya perempuan dan memang dia pun kawin muda. begitu lah cerita kami ketika sedang lunch di kelab sebelum bermain. bila mau settle bil, tuan ampunya kelab sudah menyainkan kesemuanya. mungkin dia sudah di perkenalkan teman kami yang bertitle tadi. senang banget nih kalau selalu di treat begini.

permainan aku hari tu superb sekali. aku mengatasi mereka bertiga. teman sekolah yang baru kami jumpa nih jadi runners-up. tee-off aku tak rosak cuma sekali saja ter'hook' terus ke kolam. aku masih mampu main under. jadi champ aku di antara kami berempat. kami celebrate kemenangan aku dengan minum saja sebelum kami pulang. return match nya pasti ada. akan di atur lagi.

pulang kerumah istri sudah setia menunggu tak jemu2 menjamu lagi si suami nih. aku terus berihat sama anak bini di rumah.

* that's what friends are for ...



Comments:
senangnya bs bertemu dg teman lama. mungkin dg tukar cerita bs membuat segar suasana hati ya?
er
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?