Sunday, December 11, 2005

 

SILAT MEMUTAR....... Part 2

buat seminggu kebelakangan ini aku kerap bermimpi. mimpi yang enak sekali. kadang2 yang crazy.

tiga malam turut2 aku bermimpi menguasai silat memutar. kali ini guru putri tidak bersama ku. malah.. aku pula yang jadi guru silatnya. anak murid ku sorang cewek. waduhh.. nakal betul murid ku ini. lain yang diajar lain yang dibuat. berlebih2 pula tari nya. sebagai guru, aku perlu bersabar. tapi enak juga dengan gelagat murid baru ku ini. aku peturunkan secukup2nya ilmu kepadanya. dan dia mampu menerima segalanya.

aku puas mengajar anak murid ini dengan silat memutar. dan dia pandai mengaplikasikan hampir kesemuanya. kali ini mimpiku tak ada kesudahannya. mau ku sambung mimpinya lagi dan lagi dan lagi. selagi dunia memutar.

Comments:
wah berbanggalah guru putri-mu itu, krn ternyata kmu skrg sdh jadi guru pula! sering2lah buka2 catatan teori yg diajarkan guru putri-mu itu, supaya kmu jg puas melihat kepandaian murid cewek mu itu..:-D

rr
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?