Tuesday, December 20, 2005

 

BIRU LAGI

hadiah boucer yang aku menangi dulu belum lagi aku tukar. masih didalam laci. sabtu lalu, selepas makan kenduri, kami terus ke gedung parkson. mau cari bedspread yang baru. aku biar buah hati ku memilih kali ini.

macam biasa aku di unit lain. tidak mau bersama kalau shopping. tiba2 nani menuju ke arah aku, "daddy.. mama ati panggil. dia mau daddy tolong dia decide. come daddy, please."

"you pilih saja mana yang you suka." aku menemani nya. tapi dia masih mau aku mengangguk tiap pilihan yang dia suka.

"warnanya, bang?"

"terserah.. asalkan jangan yang cerah2 sangat." aku menyampuk.

setelah selesai, kami pulang. di rumah masih biasa belum aku realise lagi. bila malam mau tidur, baru aku lihat warna cadar katil kami. warna biru muda.

"sayang? tadi di parkson, you pilih color apa ?" tanya aku.

"biru, bang." baru aku realise selama ini kebanyakan cadar katil aku serta comforternya semuanya berwarna biru. dia pun tau aku suka biru. atau dia pun macam aku, suka color biru.

biru pun biru lah ... asalkan hati kami senang dan aku boleh tidur nyenyak.

Comments:
ini adalah blog kedua yang saya baca dengan bahasa melayu..keep up the good work..
Just wonder if you are from Penang or not?
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?