Friday, November 25, 2005

 

OH.. MY! MY-CARD

pagi tadi aku ke pejabat pendaftaran untuk mengambil my-card yang sudah lama siap. seperti biasa ada saja yang buat aku tak puas hati bila dealing dengan depa ni:
  1. surat pemberitahu untuk mengambil my-card bertarikh 7/10/2005, tapi baru kelmarin posmen hantar kat rumah (kenapa normal postage makan masa lama sangat nih? sampai 47 hari baru sampai!)
  2. dah sampai lewat, ada pula peringatan dibawahnya tuh: DENDA RM100.00 JIKA TIDAK DIAMBIL DALAM TEMPOH 90 HARI DARI TARIKH SURAT INI (e-e-elehhh... ini buat aku tambah geram nih!)
  3. udah lah foto kita jenis muka tak commercial dan tak segak, sebelah kolar baju aku tersepit kot hitam yang disuruh aku pakai tuh.. buat kan gambar aku tu lebih tak balance. cacat lagi! dulu cousin aku yang suka pakai tudung putih, disuruhnya pakai tudung yg gelap dan bercorak, yang dia sendiri tak minat untuk memakainya. dia nak senyum bagi nampak gigi pun depa tak bagi. terus.. gambar nya rosakk!! hilang keaslian rupa dia !! but still we have to accept it, karena ini kad pengenalan kita.

jadi aku cuma boleh bagi cadangan kpd orang pendaftaran supaya berkesan sikit servis mereka nih:

  1. kalau dah tau (kebiasaannya) proses menyedia my-card ini makan masa 2 minggu misalnya. suruh saja pengguna my-card baru, datang mengambilnya dalam masa 2 atau 3 minggu. tak payah tunggu2 surat lagi.
  2. bahagian yang mengambil foto tu, biarlah orang yang tau seni foto sikit. macam di kedai2 gambar tuh. tau membetul benda2 yang tak betul. tak lah kolar baju tersepit di kot masa bergambar tuh.
  3. kalau bagi wanita yang suka bertudung putih tuh, biarlah dia bertudung putih. cuma gelapkan background nya saja. susah sangat ke?

puas hati ka, geram ka. kita TERPAKSA terima juga. tapi semua ni boleh diperbaiki.


Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?