Tuesday, November 29, 2005

 

LEWAT LAGI

kalau berbunyi nya alarm nasyid 'maula yasal' dari hp aku, berarti aku punyai empat puluh minit untuk siap. celek mata. panaskan iron. seterika baju. mandi etc etc. finally solat. terus start kereta.

tapi pagi ni. aku masih terapung dalam separuh sadar. mau bangun atau mau terus berdakap bantal peluk ku? semalam aku terlena awal. letih. aku terjaga pukul satu. aku tau aku belum berus gigi lagi. selepas gosok gigi aku kembali sambung tidur. sejuk. letih seharian memerah otak. aku boleh lena.

selalunya aku akan terus lompat terjaga dari katilku bila 'maula yasal' berkumandang. tapi hari ini aku jadi malas. 'males bangeeett' kata orang jakarta. aku biarkan nasyid berbunyi sampai habis. aku tak bangun picit2 button nya. aku terus pejamkan mata. terlelap terus. bila sedar aku sudah lewat setengah jam. namun, aku ke ofis juga.... tapi lewat.

macam monday blues lagi, walaupun sudah hari selasa. mau chatting, computer jealous. mau jealous, aku tak pernah jealous pun. jadi biarkan aku tak betul sorang2 hari ni.

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?