Thursday, November 10, 2005

 

COUSIN KU

hari ini aku dapat a direct call lagi. kali ini suara cewe yang ku tak kenal. tapi dia mengenali aku. intro nya sopan sekali. buat aku sejuk dan terus melayan. dia sebut dirinya sebagai kak ngah.

baru aku teringat. aku juga punya sorang abang ngah. cousin aku. dalam hati aku, aku sudah meneka siapa dia. sudah pasti ini suara cewe yang di ceritakan oleh kakak2 ku tempoh hari. khabar2 angin terbaru mengenai cousin ku ini yang sekarang sudah menjadi nyata.

aku bersimpati dengan cousin ku ini. isterinya sakit, terlantar paralyse dan tak boleh bercakap. puncanya, penyakit otak berair. terus di operate tapi tak bernasib baik. sudah dua tahun terlantar di rumahnya. cuma diet susu di berikan melalui tiub. dia dibantu oleh dua orang pengasuh. sekali sekala aku mengunjung rumahnya melihat khabar. menziarahi orang sakit. tak ada yang diceritakan mengenai dirinya.

aku di hubungi perempuan ini karena ponakannya ada urusan dengan pejabatku. mau tanya khabar tentang menempatan ponakannya disini. jadi aku lah orang yang terdekat untuk mendapat maklumat itu. aku terus melayani, karena aku tak pernah penat menolong yang memerlukan bantuan. akhirnya aku dapat berita yang mengiyakan segala khabar angin tentang cousin ku ini, "direct from the horse's mouth".

"iya.... ini kak ngah. isteri baru abang ngah kamu."

rupa2nya memang benar abang ngah sudah beristeri baru.

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?