Wednesday, November 16, 2005

 

5 ZAHAR 1 HARI

kemarin, pagi2 lagi fon aku berbunyi. nada dering nya masih lagu 'selamat hari raya'. kan syawal belum selesai, jadi aku mau biarkan tone hari raya berbunyi sampai habis syawal. yang memanggil tuh, teman golfer, sorang lecturer universiti namanya zahar. dia ajak main hari ini. aku bagi excuse saja. dan kami agreed hari sabtu saja untuk bertarung.

kemudian, semasa aku di hyundai service center, aku dapat kenalan baru, juga owner kereta hyundai yang datang service keretanya, kami berbual agak rancak juga tentang kereta. kenalan baru ku itu juga bernama zahar.

balik ke ofis. tiba petang mau pulang aku dipanggil oleh rakan golfer satu lagi, juga bernama zahar. dia mengajak aku ke pan-west pro-shop mau tukar voucher hadiah yg kami dapat masa tournament ahad baru2 ini. kami ke pro-shop tukar voucher masing2 dengan beberapa alatan golf. petugas di pro-shop juga baru orangnya, aku menyapa dan dia introduced diri nya sebagai zahar juga.

pulang ke rumah, ponakan aku datang menjemput aku makan malam di restoran favouritenya. aku ikut tuk menemaninya. ponakan aku pun bernama zahar.

aneh sekali apa yang berlaku pada ku hari ini. aku tak pernah bertemu dan menyapa atau berurusan dengan 5 orang berterusan dalam satu hari yang mempunyai nama yang sama. inilah kali pertamanya. cuma aneh !

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?