Sunday, August 14, 2005

 

SALAH SIAPA

selain art, aku juga suka driving. pandu laju. bukan seperti shuwe atau alonso dalam F1, tapi laju. aku sudah pandai driving sejak 17 tahun lagi. ketika itu dengan mini cooper abang aku.

abang ku galakkan aku memandu. dia mula2 ajar aku memandu ditengah2 padang bola (yang lapang tak ada orang) agar aku bebas dan tak akan terlanggar apa2. kemudian di jalan2 kampong dan seterusnya di jalan2 raya yang bizzy. sudah cekap terus aku dapatkan lesen memandu. thanks to my brother... dia sungguh sporting sekali ajar aku driving dalam usia yang semuda itu.

sekarang aku masih suka driving... laju. di highway di mana jua yang ada peluang. tapi aku kira aku cukup berhati2 dan cekap. mereka yang confident saja yang mau travel dalam mobil aku. aku jarang kena saman polis. saman pertama yang aku kena ialah pada 9/9/99. aku tak akan lupa tarikh itu.

aku tak pernah langgar orang *na'u zubillah hi min zaa lik*. dan aku masih confident begitu. tapi... akhir2 ini aku sering terlanggar burung dihighway. biasanya burung 'cap mala kerbau' atau 'myna'. pagi kemarin ketika laju ke club golf aku terlanggar seekor lagi. at a speed of 160-180 kph, burung jenis ini, yang sedang mencari makan di selekoh2 highway, tidak sempat mengelak mobil aku.

yang buat aku sedih sekali, burung2 ini selalu berpasangan, dan aku terlanggar salah seekor 'mati katak' disitu. partnernya akan kehilangan teman bercanda.

mau salahkan siapa?
pemandu mobil ku kah?
pembuat mobil ku kah?
pembuat highway ini kah?
traffic police kah?
atau pasangan burung ini kah?

Comments:
tuhan masih mau aku liat dunia wlopun aku ngebut. yang jadi mangsanya burung2 itu.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?