Saturday, August 20, 2005

 

NOT ONCE

lepas meeting, ketika aku mau keluar bilik, chairman terus ajak aku keluar makan bersamanya. "kemana dato'?" aku soal. "ke club saja." dia mengisyarat. "hmmm... kita kena kari kepala ikan saja lah dato', terbuka selera sikit !". dengan suggestion aku tu.. chairman terus angguk.

kerap juga aku mengajak teman2 luar dari kota ke restoran ini, dan dia tergulung daripada mereka yang belum pernah ke situ. di bawah.. dia dan drivernya menunggu aku. wahhh.... aku ditunggu kali ini. kira aku terhormat sekali buat hari ini. dalam kereta kami bual2 tentang restoran yang mau kami tujui.

sudah puas jamu selera kami pulang. dalam perjalanan pulang aku masih teringat janji2 kosong ku kepada yang tersayang.

"satu hari nanti abang akan bawa sayang ke restoran ini." terhenti di situ.

hakikatnya.. kata2 ku itu hanya kosong buat bibir delima. belum sempat aku membawanya ke sana, dia sudah meninggalkan kami. sering benar aku menceritakan tentang restoran kari kepala ikan ini pada nya. tapi tak pernah sekali pun aku dapat membawa nya makan bersama di sana. not even once.

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?