Monday, August 01, 2005

 

NOKHTAH CINTA

(lagu Fauziah Latiff)

subuh2 lagi aku sudah hidupkan enjin hyundai ku. jarang2 sekali aku idle kan enjin sebegitu. kata teman engineer ku, amalan begini bagus untuk enjin. bagi aku tak ada beda nya. yang penting mobil ku boleh pecut mengikut selera ku *tapi kalau bersama bibir delima lain pula cara pecut nya*.

sambil mendengar lagu 'nokhtah cinta' aku terhibur memecut mobil ku di atas highway yg belum cukup sibuk. terasa aku terapung2 seperti aku di awan bagai pilot kapalterbang *impian ku waktu aku kecil*. aku terus ngelamun .....

"where are you bro?" tanya junior kampus ku. "i am on the plane !!"

"where to?" tanya dia lagi. "beijing !"

"get me something nice when you are there." dia tahu aku suka bergurau. dia tahu kerenah abang senior nya.

tapi gurauan ku sudah menjadi realiti sekarang, karena aku benar2 mencemaskan hati kecil junior ku. dia masih bertanya2 pemergian ku. rupa2 nya aku benar2 ke sana, membawa balik ole-ole dari beijing untuknya. dan gambar aku di great wall. ia masih tak percaya, aku sudah ke sana. "abaaaaaang !! i missssssssss youuuu sooooooooooooo muuuuuuuuuuuuccchhhh"


Comments:
by the way, which one u are on the picture?
kalopun abang tunjukkan, kayaknya perlu kaca pembesar untuk melihat jelas wajah abang disitu..
Hmmm.....?????

Erna - Jakarta
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?