Tuesday, August 02, 2005

 

LEARNING TO READ

dulu ketika kecil kita di ajar membaca. hari pertama ke sekolah aku sudah pintar. hinggakan kakak ku mengeja nama aku, aku masih boleh menjawab 'burung'. karena pagi tadi guru ajar mengeja a, b, c. jadi soalan kakak ku disebelah petangnya pasti berkaitan dengan apa yang sudah diajar oleh guru ku. hebatkan.

sekarang aku belajar membaca lagi. membaca minda orang, terutamanya bloggers. berbagai ragam sekali. yang open luas... yang periang... yang moody... yang sedih... yang opportunist... yang timid... yang kuat bahasa tulisannya... yang articulate... yang anonymous... yang mau cerita tentang sex lifenya saja... dan yang sedang bercinta.

tapi yang paling aku suka visit .... adalah blog wanita2 ini *karena aku sorang lelaki yang admire wanita*...

dengan shopping spree nya spicy lady dalam choc-box banyak menceritakan happenings yang menarik with and within the circle of friends. walaupun agak panjang tapi senang di baca... good choice of words and a great number of added spices (comments). yang lucu sekali bila dia ceritakan tentang lelaki 'orange'. yes... spicy lady, you can call him whatever... he's a real psycho.

sorang lagi cewek medan di jakarta. cantik mutiara ini. she's moody alright. tapi very open. walaupun nampak busy sempat juga dia sesekali update blognya. ramai temen.. ramai mas dan mbak nya.. ramai abang2 favouritenya. sekarang dia sudah jatuh cinta.. yang menarik sekali selepas ultah ke 26, dengan posting terkini cuma dua baris (4 d 1 i luv)... sudah bertimbun2 komen diterima diblognya. she's special to them all and me too. *that's my comment sis*

dan yang tidak kurang menariknya ialah si gadis pohon cemara. aku kira she's strong.. hebat dengan hidupnya dengan kerja.. kerja.. kerja. entah bila dia bisa libur.

sorang lagi 'the naked truth of molly' di california. dia orang barat pasti berlainan sekali dengan gaya hidup kita disini (aku tak nafikan disini tak ujud orang sepertinya). kisah sexlife nya yang hangat membara tak jemu2 dipaparkan tiap hari, tiap minggu.

mungkin akan wujud lagi penulis2 lain yang akan membuat aku terus belajar membaca.

Comments:
makasihhhhhhhhhh
 
hi bunga, welcome aboard

hi uli, sama2 sis *yg sdg di alam 'in luv' lg?*
 
thank u :)
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?