Tuesday, August 09, 2005

 

THE ART & BEAUTY IN WOMEN

memang... aku suka art dari kecil lagi. aku sudah pandai lukis apa yang aku imagine. kemudian aku didedahkan dengan foto2 wanita telanjang. bagi aku itu seni namanya tidak lebih dari itu. tidak melihatnya dengan nafsu jantan. aku mula appreciate the natural beauty pada tubuh wanita.

masa sekolah aku akan melukis portret guru2 perempuan yang aku suka. sama ada dia berpakaian atau tiada *dengan imaginasi ku*. aku sudah dapat gambarkan bagaimana bentuk badan guru itu tanpa sehelai benang. bagitu juga ketika aku di varsiti. biar tergoda namun art sudah dalam darah dagingku.

kini... di internet berbagai bentuk dan sudut dapat di lihat. aku terus appreciate the beauty in art. terbaca aku gambaran sorang sahabat blogger dalam 'kontour selimut'nya. dia pun seperti aku, appreciate the beauty in women. aku tiru style nya. inilah dia nukilan biruwarna...

Penat enak .... kau tidur
berpaling ke kiri membelakangi ku
kepala mu menenggelami bantal
rambut terurai liar
selimut di kaki.

Aku dekati diri mu
menatapi cantiknya garis lentur dari pinggang
sampai ke pinggul
gadis bibir delima belanda.
selimut perlahan ku tarik ke atas
menutupi sekujur tubuh mu tubuh ku yang pasti sejuk
ku dakapi tubuh mu
telapak tangan ku berpeluk separuh kelopak dada mu
lutut ku di belakang lutut mu
muka ku rapat di kepala mu
terhidu masih wangi rambut mu.

Dua insan dalam kontour selimut
di malam sejuk indah
lena bersama.


Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?