Friday, July 22, 2005

 

TERLEWAT

yang hidup terlewat ke ofis .....
yang mati di jalan raya terlewat utk kembali membetul kesilapan ......

memang pagi tadi aku terlewat ke ofis, tapi aku tetap bersyukur ke hadhrat Allah Subhanahuwataala kerna masih membuat aku bernafas. yang tergelimpang mati dijalanraya yang jam atau macet *kata orang medan* tetap akan membuat keluarganya tangisi keatas pemergiannya.

dari jarak 90 meter aku dapat lihat mayat terkaku diatas jalan. ketika itu mobil sonata merah ku tak bergerak buat dua puluh minit. polis sedang menjalankan tugas mengambil eviden kemalangan. bila hampir selesai, queque yang panjang mula bergerak perlahan. mayat di tutup semula dengan plastic hitam. bila aku melintasi nya aku lihat kesan darah bercampur air hujan masih merah aslinya. hujan kian reda seolah2 bersugul menghormati. jasad penunggang motosikal yang mati itu akan disemadi sama tangisan keluarganya.

inna lillah hi wa inna hi lai hi ro ji uun.

Comments:
yang hidup pasti terus bersyukur. thanks big bro for your help the other day.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?