Tuesday, July 26, 2005

 

MASAKAN MERTUA

iya... memang senang sekali sorang mertua klo menantunya pandai mengambil hati. aku tak ada problem sama sekali dengan mertua ku. tambah2 lagi cucu2nya masih rapat dengan beliau.

kemarin dia jemput aku makan malam dirumahnya. aku mengiya. ada resepi baru mau dihidangkan kepada aku. resepi dari brunei katanya. demi menjaga hatinya aku selalu tidak menidakkan memberi alasan. aku masih menghormati pelawaan nya. aku terima.

hidangan resepi baru sangat mengiorkan. buat mulutku basah. sepertimana pernah aku membuat bibir delima 'basah' sebelum 'itu'. aku tau aku akan makan serakus2 nya. masakan brunei ini rasa enak sekali buat permulaan nya. kemudian mula pertengahannya aku terasa amat pedas sekali. pedas lada katanya. lada tumbuk !! huuuuuuuspp pedas nyaaa...... mau berhenti tapi sedap.. mau sambung tapi pedas, pedaaas, pedaaaaaaassss.

aku teruskan .. biarpun mulutku muncung macam argus.. kami berlima dimeja makan, terus makan sambil ketawa kerna gelagat pedas masing2. resepi brunei buat kami erat begitu.

Comments:
Memang bahagia rasanya bila menantu dekat dengan mertua.
Dan itu menjadi impianku mungkin juga semua orang yg menjadi menantu.
Tapi belum tentu menantu yg pandai mengambil hati mertua bisa menjadi dekat dengan mertua...
who's the mistakes? And I didn't need to answer..

Erna - Jakarta
 
welcome erna. terima kasih karena sudi mampir ke blog aku.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?