Friday, June 24, 2005

 

A SPANKING

teriang-iang teliga aku bila terasa spanking dari guru aku. bila aku jadi guru, aku pula menempeleng anak murid. bukan kerana revenge tapi untuk pengajaran.

semalam aku terus geram. bersahaja aku tempeleng kiri kiri kanan kiri sampai puas berbicara. semoga ilmu yang ada pada diri ku diresapinya. teringat aku waktu dulu, aku ditempeleng ayah ku kerna membuat anak buah aku jatuh menangis. kami bermain lompat2 di atas katil spring usang. ia terjatuh, menangis... aku yang dapat habuan.

tapi klo menengking pada ibu.. itu patut di tempeleng.. untuk mengingati nya bahawa ibu itu menggerentikan syorga. doa ibu itu lebih mustajab. doa ibu itu lebih mustajab.

Comments:
Betul pepatah itu "doa ibu lebih mujarab"..
Tapi aku tak tau apakah ibuku pernah doakan aku atau tidak selagi masih hidup..maklum ibuku meninggal pada saat aku berumur 4 tahun 4 bulan...
Atau waktu itu belum terpikirkan oleh ibuku akan mendoakan apa untuk aku, karena aku masih kecil....
Sehingga ibuku mungkin juga lupa mendoakan aku agar aku mempunyai kehidupan yang bagus...mulus..
Ach..tapi aku tidak marah pada ibuku kalaupun ibu lupa mendoakan aku..
Karena ibu pernah hadir dalam mimpiku sekali dalam seumur hidupku, datang menemaniku pada saat aku mendapatkan masalah yang berat dalam kehidupanku..
Ternyata walaupun mungkin ibu lupa mendoakanku tapi ibu tetap dekat dengan aku hanyapun dalam mimpi..
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?